26 Şub 2009

Kremalı Kırmızı Biber Çorbası (8.ay+) Bebek Çorbası

Geçtiğimiz yaz tutturdum salçamı kendim yapacağım diye. Hem biber salçası hem domates salçası yapma konusunda karalıyım. Hiç de denememişim. Anneme, kayınvalideme danışıyorum, eee bir de eşimin fakültedeyken köy araştırması proje konularından biri, "Evde yapılan salça" olunca bilirkişi populasyonum yüksek anlayacağınız :)

Herkes "ya işinmi yok çok zor, uğraşmaya değmez" diye dursun, ya ne olur ne olmaz az miktarlarla bir başlıyayım sonra yine devamını yaparım diye 10 kilo domates aldım. Onları güzelce yıkayıp doğradım ve tuza basıp ağzı kapaklı bir kapta bir kaç gün kabuklarını salana dek beklettim. Sonra bir güzel tel süzgeçten geçirip bez torbada suyunu süzdürdüm (Acaba kavuruyormuyduk? bak hiç hatırlamıyorum, belki de biberle karıştırıyorum.) Ortaya çıkan sonuç gerçekten çok komik bir miktardı. 1 litrelik cam kapaklı kavanozu doldurmadı bile :( Allahım bu bir çılgınlık. Uğraş, didin, sonuç bir avuç.

Domates salçası yapma maceramda, bir dahaki seneye "domatesleri püre yapıp saklama" şeklide olacağına kesin karar verilerek sonlandırıldı.

Kırmızı biberleri ise güzelce fırınladım. Kabuklarından ayırıp bir tencerede biraz sıvıyağ ve tuz ile kavurup blendırdan geçirdim. Sıcakken kavanozlara doldurdum. İşte bu kadar kolay. Yazın bu tarz hazırlıklarla kışı karşılamak gerçekten çok hoşuma gidiyor. Evde yapılan katkısız ürünler kadar kıymetli hiç bir şey olamaz.

Gelelim bebek çorbasına. Tarifte geçen sarımsak ve tuzu kullanmayarak, krema yerine de süt kullanarak daha ufak bebeklere de aynı çorbayı hazırlayabilirsiniz. Sizin de beğenerek tüketeceğiniz enfes bir lezzet ortaya çıkıyor.

Haydi kolay gelsin



MALZEMELER:

2 yemek k. tereyağı
5 yemek k. un
2 yemek k. dolusu ev yapımı biber salçası

200 g. çiğ krema
1 yumurta
2 diş sarımsak
sıcak su
tuz






YAPILIŞI :

Tereyağını eritip unu kokusunu verecek kadar kavurun.

Salçayı ekleyin ve üzerine sıcak su dökün, sürekli çırparak topaklanmasını önleyin.
Bir yanda kremayı ve yumurtayı çırpın ve sıcak su ile ılıştııp çorbaya katmaya hazır hale getirin.

Yavaş yavaş kremalı karışımı çorbaya ekleyin. Kaynayana dek karıştırın.

Sarımsağı doğrayıp ekleyin.

En son tuzunu ilave edinki çorbanız kesilmesin. Dilerseniz nane veya fesleğen ile de tatlandırabilirsiniz.

Afiyet olsun.

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Tam da benim oğluşun seveceği türden bir çorba olmuş.Sevgiler...

Damla dedi ki...

Her ne kadar bu aralar hiçbir şeye vakit bulamasam da domates saklama için birkaç öneride bulunayım.

Ben yazın en güzel domateslerini bütün olarak donduruyorum, kışın kaynar suda 2 dakika bekletince kabuğu ayrılıyor. Sonra donuk olarak doğrayıp ekliyorum yemeğe.

Bir de bir arkadaşım domatesi püre yapıp tuzla kaynatıyor, cam kavanozlara dolduruyor. Buzlukta yer yoksa bu da salça yerine çok iyi bir yöntem.

Ilgaz kırmızı biberi çiğ yemeği hiç sevmiyor, bir de böyle deneyeyim.