20 Haz 2009

GARNİTÜRLÜ ENGİNAR (10.AY+)


Enginar zamanı geçti bile denebilir ben hala yayınlayacağım...

Artık kendi kendime sızlanmamaya karar verdim. Bundan sonra kafama göre takılıp. Canım hangi tarif derse onu yazacağım... :)

Enginar bizde pek severek yenilen bir sebze değil maalesef. Hatta ilk defa hamileliğim esnasında yedim diyebilirim. O da Metehan içindi. Sonra sonra mineral, kalsiyum açısından çok zengin olduğunu öğrenince kanım ısındı (kendimi telkin ediyorum ama daha çok tüketeceğim sözz :) )

Gelelim tarife. Limonuve portakal suyunu ne kadar bol kullanırsanız o kadar lezzetli olduğunu düşünüyorum.

MALZEMELER:

3 adet temizlenmiş enginar dilimi
1 su bardağı haşlanmış havuç dilimleri
1 su bardağı haşlanmış bezelye
1 su bardağı haşlanmış patates dilimleri
1 portakalın suyu
1/2 limonun suyu
dereotu
tuz

YAPILIŞI:

- Enginarları tencereye koyun ve üzerine portakal suyu ve limon suyunu dökün.
- Tuz ekleyin. Birazda su ilavesi ile yumuşayıncaya kadar pişirin.
- Servis tabağına alın ve hazırladığınız garnitürleri (havuç,patates, bezelye) enginar çanaklarının içine paylaştırın.
- Üzerini dereotu ile süsleyerdek servis yapın.
- Gördüğünüz gibi gayet basit. Afiyet olsun.
*** Ben 3 taneyi; ben, eşim ve oğlum için almıştım. Metehan bu şekilde yiyemediği için, onun porsiyonunu blendırda parçalayarak yedirmeye çalıştım. 2 kaşık 2 kaşıktır...

5 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

komşumm nerelerdesin ???

Adsız dedi ki...

Bayılırım enginara.
Her gün yesem doymam.

mariposa dedi ki...

Ben de tam bebişe nası yedirdiniz diye soracaktım :) Bebekler seviyosa ben de yapayım bari, bizim kıza bişey beğendiremiyorum da...

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

iyi bayramlar canım..
sevgiler güzellikler diliyorum.

AsrınMucizesi dedi ki...

Bütün tarifler çok güzel ellerinize sağlık