1 Ara 2008

Hurmalı, Yulaf Ezmeli Muhallebi (8.ay+) Bebeğime Tatlı

Uzun zamandır yazılmayı bekleyen o kadar çok tarif varki, unutmaktan korkuyorum. Eğer bir kenara not düşmezsem ya da resmini çekmezsem sonra düşünüyorum acaba şunu da eklemişmiydim?, bu varmıydı? filan diye. Daha önce de demiştim tarifler tamamen doğaçlama, evde ne varsa ve Metehan'ın durumuna göre çıkıyor. Neyse uzatmadan biran önce aklımda olanları aktarmak istiyorum. Hem çok vaktim yok hem de daha yazacağım bir de kurs günlerim var. Bundan dolayı da çok heyecanlıyım. Beni izlemeye devam edin anacııııımmmmm

Malzemeler:

1 Trabzon hurması

1 tatlı kaşığı irmik

1 tatlı kaşığı pirinç unu

4 tatlı kaşığı yulaf ezmesi

1/2 su bardağı süt(1 yaş altına su kullanın)

1 kesme şeker (bebişinizin zevkine göre)





Süt, irmik,şeker ve pirinç ununu çırparak pişiriyoruz. Biraz katı olabilir ama endişeye gerek yok, Hurmanın kabuklarını soyup ekleyince bir de güzel blendırdan geçirirseniz sulanacaktır zaten. En son yulaf ezmelerini de ekleyip karıştırın. Enfes mama bebişiniz için hazırdır.

Afiyet olsun.


Bu yeşil kurbağa mama setini IKEA dan aldım. Özellikle önlük çok kullanışlı. Daha önce 2 kere mothercare den buna çok benzer önlükler almıştım Metehan'a bir tanesi yakadan kırılmıştı. Geçen Ikea da set halinde görünce hemen aldım yedek olsun diye. Çünkü bazen gittiğim yerde unutabiliyorum ve benim için çok zor oluyor. Bence bu önlükler süper bir buluş. Hele bebeğinin kusma alışkanlığı olan anneler tam bize göre diyebilirim

Hiç yorum yok: