19 Kas 2008

Kemik Suyuna Lahana Çorbası (6 ay+) Bebeğime Çorba


2 parça kuzu kemiği
3 yaprak kara lahana
3 yaprak beyaz lahana
4 çorba kaşığı un (yarısı mısır unu da olabilir)
1 çorba kaşığı tereyağ
1 bardak süt(1 yaş+)
1 diş sarımsak(10 ay+)
Sıcak su

Öncelikle kemikleri az suda, dilerseniz düdüklü tencerede haşlıyoruz ve kemikleri içinden alıp suyunu soğumaya bırakıyoruz.

Yine çok az suda lahanaları yumuşayana kadar haşlıyoruz ve sarımsakla birlikte robottan geçirip öğütüyoruz.

Tereyağını tencereye alıp erittikten sonra üzerine unu katarak kavuruyoruz.

Önce kemik suyunu ekleyip hızlıca çırpıyoruz ki topaklanmasın.

Blendırdan geçirdiğimiz lahanaları ve sütü de ekledikten sonra kaynayana kadar karıştırmaya devam ediyoruz.

Eğer hala taneli gibi olursa tekrardan blendırdan geçirerek çorbanızı daha pürüzsüz hale getirebilirsiniz.

Bebeğinize gaz yapabileceğini düşünüyorsanız lahanaların haşlama suyuna kaşığın ucuyla kimyon atmakta fayda var. Bu yöntemi mercimek çorbasında da kullanabilirsiniz.

Afiyet olsun.

**Ben bebeğime 6 aylıkken ek gıdalara başladığımda sebzeleri sadece çok az suda, un ve süt kullanmadan haşlayıp bir güzel blendırdan geçirip üzerine de çok az zeytinyağı gezdirerek yediriyordum. Her öğününü de tencereler dolusu değil mutlaka porsiyon olarak pişiriyordum. Tabii şimdi yaşını geçince artık bizim de tüketebileceğimiz ortak çorbalar yapıyorum. Siz de bebeğinize mamalarını yaparken ayına uygun gıdalarla çeşitliliği sağlayabilirsiniz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

mrh.ben de 11 AYLIK BİR BEBEK SAHBİYİM.GÖRDÜĞÜM KADARIYLA BİRÇOK YEMEĞİNİZDE KEMİK SUYU KULLANIYORSUNUZ.FKAT BANA İLK ÇOCUĞUMDA BİR VETERİNER HAYVANIN TÜM HASTALIĞININ İLĞİNDE BİRİKTİĞİNİ VE FAYDALI OLMADIĞINI SÖYLEMİŞTİ.BEN DE HİÇ KULLANMIYORUM.