23 Eki 2008

Balkabağı Çorbası (6. aydan itibaren) -- Bebeğime Çorba

Nereden çıktı şimdi bu çorba? Sabah Best fm de Arzu yu dinlerken balkabağından tatlı hariç ne yapılabilir diye yarışılıyordu. Tamam dedim buldum bugün ne pişireceğimi. Dolabın sebzeliğinde 3 gündür pinekleyen kabaklar beri gelsin, bakalım pazarcının zorla 2 kilo sattığı kabaklar ne kadar leziz. Aman haa 2 kilo filan lazım değil bu çorba için ben gerisini derin dondurucuya ışınlıycam ona göre :)

1 dilim balkabağı
1 patates
1 soğan
2 parça kuzu kemiği
4 yemek kaşığı un
1 yumurta
1 su bardağı süt
1 diş sarımsak
1 litre sıcak su


Kabakları ve patatesleri ufak parçalara bölüp kemiklerle birlikte düdüklü tencereye(düdüklüyü zamandan ve vitaminden tasarruf için kullanıyorum) atıp haşlayın ve sonra kemikleri çıkartın.

Bir başka tencerede azıcık tereyağ ve sıvıyağı karıştırıp unu kavurun. Üzerine kabakları haşladığımız sudan katarak iyice çırpın.

Rondodan geçirilen soğanlarıve sarımsağı ilave ettikten sonra haşlanan kabak ve patatesleri suyuyla birlikte tencereye döküp blendırdan geçirin.

Süt ve yumurtayı çırpıp çorbanın kendi suyuyla ılıştırdıktan sonra tencereye ilave edin ve kaynayana kadar karıştırın.

Kaynadıktan sonra tuzunu da ekleyin.

İşte bu iş bu kadaruss....



** Balkabağında bol miktarda fosfor,potasyum, kalsiyum, magnezyum, sodyum ve demir gibi madensel elementler bulunur.Yalnızca yarım su bardağı balkabağı günlük besinsel kaynaklı alfa-karoten miktarının iki katından fazlasını ve yine günlük besinsel kaynaklı beta-karoten miktarının yüzde yüzünü karşılar. Bu da bağışıklık sistemimizi güçlendirir, hücreler arasındaki iletişimi kolaylaştırır ve büyük olasılıkla vücudu zehirlerden arındırır. O nedenle de kansere karşı birebir olduğu söylenebilir.


*** Eşim ne çorbası olduğunu anlamadı bile bende hiiiiçç çaktırmadım. Bilse ağzına sürmeyeceğinden eminim. Tamamen psikolojik naparsın ;)

2 yorum:

DİDEM ÖZCAN dedi ki...

Balkabağı çorbası mı:)) Çok değişik ve anladığım kadarıyla leziz.. Benim de geçen gün aldığım kabaklar bekliyordu tatlı olmayı, ben de çorba mı yapsam ne:))

Ellerine sağlık,

Sımsıcak sevgiler.....

hanimelipasta.com dedi ki...

Teşekkürler şekerim :)
Gerçekten çok lezzetli oluyor. Tabii kabağın o alışıldık tadını çorbada kırmak için bol sarımsak şart.
Dilerseniz bir havuçta kullanabilirsiniz ancak ben çorbada şeker tadının fazla olabileceğini düşündüğüm için kullanmadım.
Şimdiden kolay gelsin ve afiyet olsun...