15 Eki 2008

Kahvaltı Vakti (10. ay +) -- Bebeğime Kahvaltı


Bana göre en önemli öğünlerden bir tanesi. Bu nedenle de özenle seçiyorum kahvaltıda olması gerekenleri. Ben Metehan'a 6. ayından itibaren doktorunun da tavsiyesiyle başladım kahvaltı öğününe gün geçtikçe de mama tasına koyduğum miktarları artırdım. genel hatlarıyla olan malzemeler şöyle tabi siz bunları dilerseniz çeşitlendirebilir ya da sınırlayabilirsiniz.

15 tane bebe bisküvisi (bebeğiniz daha küçük ise daha az miktarda kullanmanızı tavsiye ederim)
2 tatlı kaşığı dolusu labne peyniri
1 katı yumurta
1/2 tatlı kaşığı tereyağ
(ve ya varsa 1 tatlı kaşığı kaymak kullanıyorum)
1 tatlı kaşığı dolusu dut kurusu
1 tatlı kaşığı öğütülmüş ceviz içi (haftada 2 veya 3 kere olmak kaydıyla )
1 tatlı kaşığı pekmez
1 çay bardağı ılık süt


malzemelerin hepsi mama kabına alındıktan sonra üzerine ılık süt gezdirip bir güzel blendırdan geçiriyorum. Metehan 'ın severek yediği 2 öğünden biri diyebilirim :)

Belirtmeden geçemeyeceğim sütü normalde 12. aydan önce vermememizi önerse de doktorlar ben Metehan'a 10. ayından itibaren vermeye başladım. Oğlum zaten tüm çabalarıma rağmen 10 aylıkken anne sütünü bırakınca insiyatifimi kullandım diyelim. Daha ufak bebekler için süt yerine devam sütü (Milupa aptamil gibi) kullanabilir bu durumda kahvaltısını ılık su ile ıslatabilirsiniz.

Öğütülmüş ceviz içini 11. aydan itibaren vermeye başladım bu aydan önce bir kere öğününe kattığımda bütün gün ağlamıştı o yüzden kullanırken dikkat etmenizde fayda var

Hiç yorum yok: