15 Eki 2008

Sütlü Domates Çorbası (10. ay+) -- Bebeğime Çorba

1 çorba kaşığı tereyağ
3 çorba kaşığı un
2 domates
1 su bardağı süt
1 yumurta
2 diş sarımsak
1 çorba kaşığı ev yapımı salça
sıcak su



Tereyağını eritip unu kavurun. Salça ve Rondodan geçirilmiş domatesi katıp kavurmaya devam edin. Üzerine sıcak su ilave edip topaklanmaması için kuvvetlice çırpın. Bir kapta süt ve yumurtayı çırpıp çorbanıza katmadan önce ılıştırın(aksi takdirde çorbanızın sütlü terbiyesi kesilir) ve çorbaya yavaş yavaş ekleyin. En son sarımsağı ezip ilave edin ve kaynadıktan sonra tuz eklemeyi unutmayın. İşte bu kadar basit

Afiyet olsun.

**Şunu belirtmeden geçemeyeceğim domates alerjik bir meyva olduğundan 12 aydan önce bebeklere tavsiye edilmiyor. Ancak ben Metehan için önce küçük bir deneme yapıp yaşından önce domatesli çorbalar yedirmiştim sanırım 9 aylık filandı.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar, blogunuzu tesadüfen keşfettim. 7 aylık bebeğim var ve ek gıdaya geçmeye çalışıyoruz. Tariflerinizde süt görüyorum, 1 yaş öncesinde süt önermiyorlar. Anne sütü mü kullanıyorsunuz bu tariflerde? Teşekkürlerr..

Adsız dedi ki...

merhaba bende 1.5 yaşında olan oğluma ne yedireceğimi şaşırıyorum ve karşılıklı stres oluyoruz :)çocuklara özel olan bu güzel tarifler için emeğinize sağlık banada bir ışık oldu evde ne varsa nasıl pişireceğime dair . bu arada ilgimi çekti tariflerinizde hep sarımsak var neden acaba ? teşekkürler...

hanimelipasta.com dedi ki...

Merhabalar, güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Yardımcı olabildiysem ne mutlu bana.
Hemen her çorbada sarımsak kullanmam benim tercihim. Dilerseniz siz kullanmayabilirsiniz. Ben daha lezzetli olduğunu düşünüyorum bu şekilde :)

Sevgili Unknown tabiiki anne sütünü bu kadar bol kullanmam mümkün değil. Keşke o kadar olsaydı. Paket sütlerden kullanıyorum. Ben ne önerdikleriyle hiç ilgilenmiyorum açıkçası.Ancak tedbiri de elden bırakmamak lazım.Dilerseniz bebeğinize çok miktarda yedirmeden önce az miktarıyla test yedirmesi yapın ki alerjik durumlar olmasın.
Sevgiler
bebegiminyemekgunlugu.blogspot.com